ميراث آريا(chtn) - هاشمي افزود: بر اساس موافقت رياست ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت کشور و در جهت تسريع در طرح نوسازي خودروهاي فرسوده ميزان کمک بلاعوض پرداختي به مالکان خودروهاي فرسوده که صرفا متقاضي از رده خارج کردن خودروي فرسوده باشند به صورت تشويقي افزايش يافته است.

وي گفت: بر اين اساس ميزان کمک پرداختي بلاعوض براي خودروهاي مدل 1353 تا 1364 چهار سيلندر و بالاتر به يک ميليون و 500 هزار تومان و مدل‌هاي 1352 و پايين‌تر چهارسيلندر و بالاتر يک ميليون تومان تعيين شده است.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور با تاکيد بر اينکه ميزان کمک بلاعوض پرداختي صرفا تا پايان سال جاري بوده و از سال آينده بر اساس قانون اين رقم کاهش مي‌يابد افزود: کمک بلاعوض براي مالکان خودروهاي فرسوده که متقاضي دريافت خودرو جايگزين باشند همانند قبل است و بدين ترتيب مالکان اين دسته از خودروهاي فرسوده مدل 52 به قبل يک ميليون تومان، 53 تا 57 يک ميليون و 200 هزار تومان، 58 تا 62 يک ميليون و 400 هزار تومان و 63 و 64 يک ميليون و پانصد هزار ريال کمک بلاعوض ديافت مي‌کنند.

وي با تاکيد بر اينکه کليه خودروهاي مدل 57 به قبل تنها تا پايان سال جاري براي از رده خارج شدن فرصت دارند به ايسنا گفت: در غير اين صورت کارت سوخت اين دسته از خودروها ابطال شده و از تردد آنها جلوگيري مي‌شود.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور تاکيد کرد: خودورهايي که قرار است در طرح از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده شرکت کنند بايد حتما پلاک ملي يا برچسب تسجيل داشته باشند چرا که در غير اين صورت ثبت‌نام آنها ابطال شده و مراکز اسقاط پاسخگوي عواقب بعدي اين امر خواهند بود.

به گفته وي بر اساس قانون حمل و نقل کشور، کمک بلاعوض دولت براي خودروهاي فرسوده از سال 1390 به صفر رسيده و فقط لاشه خودروي فرسوده خريداري مي‌شود.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور تاکيد کرد: بررسي‌هاي انجام شده در کشور نشان مي‌دهد به ترتيب استان تهران، خراسان رضوي، اصفهان، کرمان، مازندران و گيلان داراي بيشترين تعداد خودروهاي فرسوده در کشور هستند که حدود 60 درصد خودروهاي فرسوده در اين شش استان وجود دارد.

وي با انتقاد از تخصيص نيافتن خط اعتباري ويژه از سوي بانک مرکزي براي پرداخت وام به خودروهاي فرسوده، گفت: حتي در صورت اختصاص اين خط، وام خودروي فرسوده به خودروهاي عمومي فرسوده داده مي‌شود.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور در عين حال تاکيد کرد: بر اساس قانون تمامي خودروسازان در سال جاري مکلفند به ازاي 30 درصد توليدات خود، خودروي فرسوده از رده خارج کنند.

وي با اشاره به فرايند جديد طرح از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده، گفت: آن دسته از مالکان خودروهاي فرسوده که قصد دريافت کمک مالي دولت را براي خودروي فرسوده خود دارند مي‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط و پس از ثبت‌نام و اسقاط خودروي فرسوده خود و پرکردن اقرارنامه ظرف 45 روز وجه کمک بلاعوض دولت را دريافت کنند.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور درباره متقاضيان دريافت خودروي جايگزين نيز گفت: مالکان اين دسته از خودروها پس از مراجعه به مراکز اسقاط و ثبت‌نام و اسقاط خودروي خود گواهي اسقاط آن را دريافت کرده و پس از آن، بر اساس فرايند تعريف شده مي‌توانند به نمايندگي‌هاي ايران خودرو و سايپا جهت ثبت‌نام و دريافت خودرو جايگزين مراجعه کنند.

وي با اشاره به اين که هم اکنون يک ميليون و 600 هزار خودروي فرسوده در کشور وجود دارد که يک ميليون و 300 هزار دستگاه از آن‌ها فقط سواري است، گفت: هم اکنون با آغاز فاز جديد طرح از رده خارج کردن خودروهاي فرسوده 30 هزار دستگاه خودرو ظرف يک ماه گذشته ثبت نام کردند که اسقاط آن‌ها آغاز شده است.

قائم مقام ستاد نوسازي ناوگان حمل و نقل کشور در عين حال تاکيد کرد: مالکان خودروهاي فرسوده جهت دريافت نشاني مراکز اسقاط و بازيافت خودرو در شهرهاي خود مي‌توانند به نشاني www.farsoodeh.ir مراجعه کنند.

100


انتهای پیام/

کد خبر 1388091725